Skip to main content

Chowrasta

Chowrasta,Penang,Bazar,chem ahmad
Poster Filem Chowrasta


rosyam nor dalam chowrasta,nur risteena dalam chowrasta



Chowrasta
Bagi penduduk Pulau Pinang yang berumur 40 keatas pasti ada kenangan disini dan pasti tahu apa yang ada di kawasan Chowrasta. Bila tiba Ramadhan, kawasan ini akan menerima kunjungan luar biasa bagi mereka yang mencari pakaian, jeruk, barang barang lama.

OK la cukup la intro panjang kat atas tu. Sekarang aku nak komen pasal filem Chowrasta ni. Jarang aku nak komen panjang panjang. Tapi filem ini aku tergerak hati nak komen.

Hasil karya Prof Abd. Razak Mohaideen ini tidaklah mengecewakan sebenarnya. Bila aku menonton sampai ke separuh cerita aku tertanya tanya. Filem ini dia nak fokus tang mana tang percintaan ka? Gangsterism ka? Penduduk sekitar Chowrasta ka? Karier sebagai peninju ka?
Banyak plot yang aku nampak disini.


adegan ganas dalam chowrasta
Hero kena marah dengan mak dia

Pemilihan pelakon semuanya ok.. Cuma hero utama tu je sikit pelik dan kekok tapi aku tak kisah.. layan ja. Bila part ending ada diselitkan sedikit montaj yang menyatakan bahawa ini adalah berdasarkan kisah benar. Wow! Kalau ini kisah benar maka hebat sebenarnya orang ini.

nora danish dan chem amar.Nora danish chowrasta

Nora Danish dan Chem



OK la aku buat kesimpulan sikit la, pada aku cerita ini menarik untuk ditonton dari awal hingga akhir. Memang lain daripada yang lain lah! Mungkin yang kurang kena ialah tajuk Chowrasta tu.. Nampak simple sangat dan orang tak tahu nak jangka cerita apa ni dan macam yang aku kata mula-mula, hanya mereka yang berumur 40 keatas sahaja yang ada kenangan disini. Generasi baru mungkin tidak pandang sangat tempat ini. Mungkin (pendapat aku) tajuk kena lebih catchy sket.

OK la setakat ini sahaja komen aku.. Mungkin ada yang tertanya kenapa aku tak bagi sipnosis cerita ini.. Ala korang tengok sendiri jela. Tujuan aku cuma nak appreciate sikit adanya filem macam ini..

CHOWRASTA
Era 60an 70an

Pelakon Utama
Chem Amar
Rosyam Nor
Nur Risteena
Wan Hanafi Su
Nora Danish
Fauzi Nawawi
Aminah Rhapor 

Comments

Popular posts from this blog

Mortal Kombat (1995)

The Poster Mortal Kombat is a fighting tournament between the representatives of the realms of Earth and Outworld conceived by the Elder Gods amid looming invasion of the Earth by Outworld. If the realm of Outworld wins Mortal Kombat ten consecutive times, its Emperor will be able to invade and conquer the Earthrealm. Talisa Soto Shaolin monk Liu Kang and his comrades, action movie star Johnny Cage and military officer Sonya Blade were handpicked by Rayden, the god of thunder and defender of the Earth realm, to overcome their powerful adversaries in order to prevent Outworld from winning their tenth straight Mortal Kombat tournament. Each of the three has his or her own reason for competing: Liu seeks revenge against the tournament host Shang Tsung for killing his brother Chan; Sonya seeks revenge on an Australian crime lord Kano for murdering a fellow officer; and Cage, having been branded as a fake by the media, seeks to prove otherwise. Johnny and Sonya are u

BLACK PANTHER (MARVEL)

BLACK PANTHER POSTER OUR KING OUR HERO FIGHT FOR GLORY FINAL DUEL A good movie...suddenly everybody talk about Wakanda!! wakanda forever

ZATHURA - A Space Adventure

the mysterious astronaut let us play the game Aliens :  let's attack that house This film is similar to jumanji but you can feel tense and adventure too...